Tuesday, May 10, 2016

KISAH BENAR !! BANDUAN INI "DEDAHKAN" PERANGAI SEBENAR ANUAR IBRAHIM SEKRANG DI PENJARA !!


#Cerita ini di sampaikan oleh seorang bekas banduan tentang pengalaman beliau melihat sendiri ketua pembangkang Anwar Ibrahim di dalam penjara Sg Buloh.

#Sulaiman Ajik baru sahaja dibebaskan selepas dipenjara enam bulan kerana tuduhan mencuri. Sulaiman Ajik telah berkongsi cerita dan pengalamannya bersama Anwar Ibrahim.

#Ini komen Sulaiman:

#Kali pertama Lihat Anwar

#“Kali pertama melihat Anwar di dalam sel waktu itu, saya cukup sayu dan sedih. Tidak dapat digambarkan bila seorang pemimpin seperti beliau meringkuk di penjara dalam keadaan sedemikian rupa.

#“Tapi beliau tidak mudah patah semangat. Dalam penjara pun, beliau selalu beri kata-kata semangat pada semua banduan-banduan lain,”

#Baca Al-Quran, Jadi Imam Anwar Ibrahim dikatakan menjadi imam ketika bersolat kepada banduan dan juga petugas di sana. Malah Anwar juga memberi tazkirah.
#“Beliau langsung tidak menyentuh isu politik, semua pengisian adalah berbentuk nasihat dan bagaimana mahu menjadi manusia yang baik dan berguna kepada manusia.

#“Tetapi yang menariknya apabila Anwar memberi tazkirah, para banduan seolah-olah terpaku dan sentiasa ternanti-nanti pada esoknya apa yang ingin Anwar sampaikan,”

#Anwar Ibrahim Sakit Belakang

#“Tetapi yang sedihnya hanya tilam nipis sebagai pengalas perbaringan. Untuk bantal pula atas inisiatif banduan-banduan yang lain yang mengumpulkan lipatan kain dan dimasukkan ke dalam sarung sebagai bantal untuk Anwar tidur,”

#Anwar Ibrahim juga sering menyanyi lagu Azizah.

#Apapun, hanya Allah swt yang tahu siapa yang betul dan siapa yang salah. Semoga keluarga Anwar Ibrahim tabah menghadapi dugaan ini

0 comments :

Post a Comment